Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Robimy marketing Sp. z o.o.

Andrychów

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

5 najlepszych usług marketingowych dla małych firm

Autor: Robimy marketing Sp. z o.o., publikacja: 2022-04-25

Prowadzisz małą firmę? Czy chcesz zwiększyć zasięg i widoczność w Internecie? Te pytania mogą wydawać się oczywiste, ponieważ celem każdej działalności jest pozyskiwanie nowych klientów, jednak w konkurencyjnych branżach może to być trudne. Mając to na uwadze, stworzyliśmy listę pięciu najlepszych usług marketingowych dla małych firm. Od content marketingu po pozycjonowanie w wyszukiwarce Google – te usługi nie tylko zwiększą zasięg Twojej firmy, ale również pozwolą pozyskać nowych odbiorców, czyli Twoich potencjalnych klientów. Jakie to usługi? Zobacz niżej.

Kalendarz, wizytówki, długopis z logo firmy Robimy marketing

Marketing treści

Content marketing, czyli marketing treści, to strategia tworzenia i rozpowszechniania wartościowych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania klientów. Chociaż istnieje wiele różnych możliwości promocji firmy w ten sposób, najbardziej efektywne działania content marketingowe obejmują:

  • tworzenie opisów kategorii i produktów,
  • prowadzenie bloga firmowego,
  • newsletter,
  • e-booki.

Warto jednak pamiętać, że content marketing przynosi najlepsze efekty, gdy idzie w parze z systematycznością, dlatego jeśli zdecydujesz się np. na prowadzenie bloga, to upewnij się, że opublikujesz przynajmniej jeden artykuł miesięcznie.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to świetne narzędzia do budowania świadomości marki, ale prawdziwy ich potencjał tkwi w angażowaniu grupy docelowej. Skuteczna strategia mediów społecznościowych powinna rozpocząć się od ustalenia harmonogramu publikacji postów i określenia ich tematyki oraz wyboru odpowiednich platform (np. Instagram, LinkedIn, Facebook).

Warto pamiętać, że nazwa „media społecznościowe” jest zobowiązująca, ponieważ w tej strategii chodzi przede wszystkim o interakcje z ludźmi. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest tworzenie treści, które odpowiadają na pytania, jakie mogą mieć Twoi docelowi odbiorcy oraz zadbanie o warstwę wizualną.

Płatna reklama

Media społecznościowe i marketing treści są darmowe, jednak budowanie zasięgów organicznych jest czasochłonne. Jeśli chcesz szybkich efektów, postaw na płatną reklamę w social mediach lub wyszukiwarce Google.

Taka reklama pozwala praktycznie natychmiastowo docierać do nowych odbiorców i generować wartościowe leady (np. przejścia na stronę). Co więcej, reklama może mieć różny charakter – czysto sprzedażowy, informacyjny (np. informujący o nowej usłudze) lub być nastawiona na budowanie zasięgu (polubienia).

Pozycjonowanie SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) polega na poprawieniu pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych lub dłuższych fraz. I chociaż tworzenie treści bogatych w słowa kluczowe jest ważne, to działania SEO obejmują szereg innych zadań, w tym m.in.:

  • poprawa funkcjonalności strony WWW,
  • optymalizacja grafik i zdjęć na stronie,
  • poprawa szybkości ładowania,
  • stworzenie mapy strony.

Działania SEO mają charakter długofalowy, jednak dobrze przeprowadzone, dają zauważalne efekty już po kilku tygodniach.

Identyfikacja wizualna firmy

Większość odbiorców to wzrokowcy – zwłaszcza w Internecie, gdzie rządzi obraz. Dlatego warto zadbać o spójną identyfikację wizualną swojej firmy. Co się kryje pod tym określeniem? Wszystko to, co wpływa na postrzeganie Twojej firmy przez jej potencjalnych klientów, czyli nazwa, logo, kolorystyka, wizytówki, grafiki w mediach społecznościowych itd.

Zachowanie spójnej identyfikacji wizualnej jest ważne z kilku powodów. Po pierwsze, budujesz w ten sposób świadomość marki, co oznacza, że przyzwyczajasz odbiorców do swojej obecności na rynku. Po drugie, na podstawie określonych elementów (np. w księdze znaku) jesteś w stanie skuteczniej zadbać o przyszłe działania marketingowe, a tym samym oszczędzić czas i pieniądze na ich przygotowania. I wreszcie po trzecie, pomiędzy identyfikacją wizualną i profesjonalizmem można postawić znak równości, więc jeśli chcesz kreować się w swojej branży na specjalistę, zadbaj o każdy element wizerunku.

Podsumowując: czy te usługi marketingowe są dla Ciebie odpowiednie?

Marketing internetowy jest kluczową częścią biznesu i może mieć znaczący wpływ zarówno na rozwój firmy, jak i jej przychody. Chociaż małe firmy mają dostęp do wielu usług marketingowych, nie wszystkie są odpowiednie dla ich potrzeb. Jak określić, które usługi będą dla Ciebie najlepsze?

Możesz to zrobić poprzez zadanie sobie kilku podstawowych pytań:

  • Jaki jest mój budżet?
  • Jakie są moje biznesowe cele?
  • Co chcę osiągnąć za pomocą marketingu internetowego?

Gdy odpowiesz sobie na te pytania, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci dobrać najlepsze usługi marketingowe dla Twojej firmy.

Agencja interaktywna - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 25 309 Specjalistów Marketingu Internetowego najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o internetowym marketingu